Koktajle odchudzające – przepisy na warzywno-owocowe odchudzanie

Koktajle odchudzające to sposób na pozbycie się zbędnych kilogramów, ale również recepta na poprawę naszego zdrowia, lepsze samopoczucie i piękny wygląd. Odpowiednio skomponowane koktajle włączone do codziennej diety mogą zapewnić bardzo dobre efekty, a do tego są pyszne!

Koktajli nie trzeba słodzić, jeśli użyjemy odpowiednich składników, wypijemy je z prawdziwą przyjemnością jako przekąska między posiłkami lub jako zwykły posiłek – śniadanie czy kolacja. Taki posiłek jest bardzo zdrowy, sycący, ale nie powoduje uczucia ciężkości.

Do przygotowania koktajli odchudzających nie potrzebujemy nic skomplikowanego, wystarczy zwykły blender lub odpowiednia końcówka do naszego miksera.

Jeśli przygotowujemy koktajle warzywno-owocowe nie dodawajmy do nich cukru, owoce same w sobie są słodkie, nie warto psuć naszych koktajli przez niezdrowy cukier. W przypadku koktajli z samych warzyw ostatecznie do smaku możemy dosłodzić je za pomocą naturalnego miodu.

Przepisy na koktajle odchudzające

Seler i kiwi

Potrzebne składniki to jedna łodyga selera naciowego, 2-3 kiwi, pół szklanki wody. Kiwi i seler myjemy i obieramy, kroimy na kawałki, które można będzie zmiksować w blenderze, dodajemy wodę i miksujemy.

Ten zielony koktajl odchudzający jest niskokaloryczny z racji na to, że seler zawiera jedynie 13kcal na 100 gramów, a dostarcza nam witamin A oraz C – w przypadku witaminy C seler ma jej dwa razy więcej niż owoce cytrusowe. Ten koktajle posłuży nam dodatkowo oczyszczająco na krew, spowolni procesy starzenia i pozwoli nam na uspokojenie.

Grejpfrut i pomarańcza

Do wykonania tego napoju odchudzającego potrzebujemy 2 czerwonych grejpfrutów i jednej pomarańczy. Oczywiście jeśli chcemy zrobić większą porcje, zwiększamy proporcjonalnie ilość składników.

Napój przygotowujemy wyciskając sok z owoców. Jeśli nie posiadamy wyciskarki możemy również pokroić owoce, pozbyć się pestek i zmiksować wszystko za pomocą blendera. W celu uzyskania odpowiedniej konsystencji dodajemy odrobinę wody.

Zastosowanie grejpfruta zapewnia wolniejsze przyswajanie składników odżywczych z pokarmów, co pozwala dłużej zachować uczucie sytości i uniknąć podjadania. Grejpfruty są również niskokaloryczne, zawierają 36 kc w 100 gramach produktu, w przypadku pomarańczy jest to 47 kcal.

Mega warzywno-owocowy mix

Koktajle dają nam bardzo duże pole do popisu, mamy mnóstwo zdrowych warzyw i owoców, więc dlaczego nie wykorzystać większej ich ilości dla jeszcze lepszego smaku i lepszych efektów? Do naszego mixu potrzebujemy: jabłko, banan, pół ogórka, pół selera, pół awokado, pół gruszki, limonka, pół cytryny, 3 liście mięty.

Wszystkie owoce myjemy, obieramy. Wyciskamy sok z cytryny i limonki. Pozostałe owoce kroimy i wrzucamy do blendera, dolewamy sok i wszystko miksujemy. Jeśli konsystencja jest zbyt gęsta możemy dodać odrobinę wody.

Taki koktajl odchudzający to prawdziwa bomba witaminowa. Mamy tu jabłka, które są bogactwem błonnika, który odpowiada za zdrowe jelita, a pęczniejąc zapewnia długi uczycie sytości. Magnez, potas, żelazo i cynk wspierają spalanie tkanki tłuszczowej. Awokado poprawia wchłanianie błonnika. Seler wspomaga proces trawienia, ułatwia rozkład tłuszczów i odtruwa organizm. Banan dodaje nam energii, co jest szczególnie ważne przy wzmożonej aktywności fizycznej. Limonka i cytryna to dodatkowa dawka witamin. Wszystko łączy się w doskonały koktajl, który wspomaga odchudzanie, jest dobry dla zdrowia i urody.

Kurkuma i imbir

Do tego koktajlu odchudzającego wykorzystamy łyżeczka kurkumy lub starty korzeń kurkumy, pół łyżeczki sproszkowanego imbiru lub świeżo starty imbir, połówka mango, połówka pomarańczy, gruszka, cytryna.

Wyciskamy sok z cytryny, owoce obieramy i kroimy na kawałki, wszystkie składniki wrzucamy do blendera i miksujemy.

Dzięki kurkuminie, którą mamy w kurkumie przyspieszamy metabolizm oraz poprawiamy proces trawienia. Podobne działanie ma imbir, który wspiera przemianę materii a do tego zapewnia nam dodatkową dawkę energii. Pozostałe składniki to bogactwo witaminy c oraz antyoksydantów.

Koktajle jako przemycenie warzyw dla dzieci

Jeśli nasze dziecko na sam widok warzyw ma grymas na twarzy, koktajle będą doskonałym sposobem na przemycenie do ich diety witamin i niezbędnych składników zawartych w warzywach. Koktajle są kolorowe, smaczne i dzieci bardzo chętnie je piją.

Opcja 1

Potrzebne składniki: 2 banany, 150 gram szpinaku, zielony ogórek, 400 gram truskawek, woda. Wszystkie składniki obieramy, myjemy, kroimy na kawałki i wrzucamy do blendera. Po zmiksowaniu możemy dodać wody jeśli chcemy uzyskać inną konsystencję.

Opcja 2

Potrzebne składniki: banan, 2 pomarańcze, 100 gramów szpinaku, woda.

Wyciskamy sok z pomarańczy, pozostałe składniki obieramy, kroimy. Wszystko wrzucamy do blendera i miksujemy. Jeśli koktajl jest za gęsty możemy dodać odrobinę wody.

Opcja 3

Potrzebne składniki: seler, 150 gramów szpinaku, 1/2 ogórka, 1 cytryna, kilka liści sałaty, woda.

Wyciskamy sok z cytryny. Pozostałe składniki myjemy, obieramy, kroimy i wrzucamy do blendera. Miksujemy, w razie potrzeby dodajemy odrobinę wody.

Koktajle odchudzające w proszku

Czy warto pić koktajle odchudzające w gotowej formie, do których musimy dodać jedynie mleko lub wodę? Wydaje się, że jest to szybkie i wygodne rozwiązanie, ale czy zapewnia nam takie same efekty jak w przypadku samodzielnego przygotowania koktajlu warzywno-owocowego? Odpowiedź brzmi NIE!

Samodzielnie przygotowane koktajle biją na głowę gotowe produkty w proszku pod względem wartości odżywczych i efektów działania. Gotowe wyroby to przeważnie mleko w proszku czy białko sojowe, w których znajdziemy niewielką ilość witamin i minerałów, które nie są tak dobrze przyswajane przez nasz organizm jak w przypadku świeżyć warzyw i owoców.

Do tego gotowe koktajle są przeważnie bardzo drogie i żeby przeprowadzić z ich udziałem miesięczną kurację trzeba wydać na to przynajmniej kilkaset złotych miesięcznie. Za taką sumę będziemy mieli mnóstwo zdrowych warzyw i owoców, które wystarczą na przyrządzenie koktajli dla całej rodziny.

One thought on “Koktajle odchudzające – przepisy na warzywno-owocowe odchudzanie

  1. Takie koktajle to świetna sprawa, sama od jakiegoś czasu je robiłam, ale takie prostsze, teraz mam nowe pomysły i myślę, że efekty będą jeszcze lepsze, polecam dla każdego.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *